Adatkezelési tájékoztató
A személyes adatok védelme rendkívül fontos számunkra, ezért a jelen Adatkezelési tájékoztatóban ismertetjük, hogy Önről milyen személyes adatot, milyen célból és jogalappal kezelünk. Az Adatkezelési tájékoztató az Önt megillető jogokat is tartalmazza.
- Az Adatkezelő adatai
Adatkezelő: Indagroup Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Adatkezelő)
székhely: 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/a., adószám: 23386938-2-13,
cégjegyzékszám: 13 09 147766,
bejegyző bíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága,
telefon: +36 70 425 7771,
e-mail: mail.indagroup@gmail.com,
a társaságot képviseli: Pozsonyi-Izsó Andrea ügyvezető.
Honlap: https://bretz.indagroup.hu, https://indagroup.hu
Az adatvédelmi szabályzat elérhető az alábbi oldalról: https://bretz.indagroup.hu/adatvedelmi-szabalyzat/
- Az adatkezelés alapjául szolgáló általános jogszabályok
- az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (GDPR)
- évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotv.)
- évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről (DM törvény)
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker tv.)
- évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.)
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
- évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról (Áfatörvény)
- évi C. törvény a számvitelről (Számviteli tv.)
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (Fgy.tv.)
- Fogalmak
Személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („Érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható. Ilyen tipikus személyes adatok különösen: név, lakcím, születési hely és idő, anyja neve.
Adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés.
Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az Adatkezelőt vagy az Adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja.
Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az Adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.
Címzett: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik, függetlenül attól, hogy harmadik fél-e.
- Alapelvek
Az Adatkezelő a személyes adatok kezelése során a következő alapelveket veszi figyelembe, így a személyes adatok:
- kezelését jogszerűen és tisztességesen, valamint az Érintett számára átlátható módon kell végezni (jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság)
- gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és azokat ne kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; a GDPR 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal össze nem egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból történő további adatkezelés (célhoz kötöttség)
- az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy legyenek és a szükségesre kell korlátozódniuk (adattakarékosság)
- pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden észszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék (pontosság)
- tárolásának olyan formában kell történnie, amely az Érintettek azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi lehetővé; a személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására csak akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére a GDPR 89. cikk (1) bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az e rendeletben az Érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében előírt megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is figyelemmel (korlátozott tárolhatóság)
- kezelését oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve (integritás és bizalmas jelleg)
- az Adatkezelő felelős a fentieknek való megfelelésért, továbbá képesnek kell lennie e megfelelés igazolására (elszámoltathatóság)
- Adatkezelési tevékenység
- Ajánlatkérés és ajánlatközlés
Adatkezelés célja |
szerződéskötés előkészítése, kapcsolattartás
|
Adatkezelés jogalapja |
GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont: a szerződés teljesítéséhez vagy a szerződés megkötését megelőzően az Érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges
|
Az Érintettek kategóriái |
Bármely természetes személy
|
Személyes adatok köre |
Email cím, név, postai elérhetőség, telefonszám
|
Adatmegőrzési idő |
Számviteli tv. 169. § (1) és (2) bekezdései alapján 8 év |
Adattovábbítás |
A GDPR 44-49. cikkei szerinti adattovábbítás nem történik
|
Címzettek |
Az Adatkezelő Adatfeldolgozó(ka)t nem vesz igénybe
|
Adatok forrása |
A személyes adatok forrása a vásárló
|
Adatszolgáltatás módja, következménye |
Az adatok megadása kötelező. Amennyiben nem adja meg a szükséges adatokat, akkor az Adatkezelő nem tud szolgáltatást nyújtani |
- Bútor megrendelése, tervezési- ill. belsőépítészeti szolgáltatás megrendelése
Adatkezelés célja |
Bútor megrendelése, tervezési- ill. belsőépítészeti szolgáltatás megrendelése, és ezen megrendelések teljesítése |
Adatkezelés jogalapja |
GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont: a szerződés teljesítéséhez vagy a szerződés megkötését megelőzően az Érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges
|
Az Érintettek kategóriái |
Bármely természetes személy
|
Személyes adatok köre |
Email cím, név, postai elérhetőség, telefonszám
|
Adatmegőrzési idő |
Számviteli tv. 169. § (1) és (2) bekezdései alapján 8 év
|
Adattovábbítás |
A GDPR 44-49. cikkei szerinti adattovábbítás nem történik |
Címzettek |
Az Adatkezelő Adatfeldolgozó(ka)t vesz igénybe:
|
Adatok forrása |
A személyes adatok forrása a vásárló
|
Adatszolgáltatás módja, következménye |
Az adatok megadása kötelező. Amennyiben nem adja meg a szükséges adatokat, akkor az Adatkezelő nem tud szolgáltatást nyújtani |
- Szállítási szolgáltatás megrendelése
Adatkezelés célja |
Az Indakroup Kft-n keresztül 3. személytől megrendelt kiszállítás teljesítése. |
Adatkezelés jogalapja |
GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont: a szerződés teljesítéséhez vagy a szerződés megkötését megelőzően az Érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges
|
Az Érintettek kategóriái |
Bármely természetes személy
|
Személyes adatok köre |
Email cím, név, postai elérhetőség, kiszállítási cím, időpont, megrendelés adatai, telefonszám
|
Adatmegőrzési idő |
Számviteli tv. 169. § (1) és (2) bekezdései alapján 8 év
|
Adattovábbítás |
Fenti adatok továbbítása a szállítási szolgáltatások teljesítése céljából a szállítást végző alábbi vállalkozás részére: Leader Trans Szállítmányozási és Logisztikai Kft. (székhely: 1183 Budapest, Attila utca 28.; cégjegyzékszám: Cg. 01-09-337579.; adószám: 26657114-2-43; közösségi adószám: HU26657114) Az Adattovábbítás jogalapja: GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont: a szerződés teljesítéséhez vagy a szerződés megkötését megelőzően az Érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges |
Címzettek |
|
Adatok forrása |
A személyes adatok forrása a vásárló
|
Adatszolgáltatás módja, következménye |
Az adatok megadása kötelező. Amennyiben nem adja meg a szükséges adatokat, akkor az Adatkezelő nem tud szolgáltatást nyújtani |
- számlázás
Adatkezelés célja |
Számla kiállítása
|
Adatkezelés jogalapja |
GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont: jogi kötelezettség teljesítése: Áfatörvény 159. § (1) bekezdése
|
Az Érintettek kategóriái |
Bármely természetes személy
|
Személyes adatok köre |
Név, cím, adószám (céges ügyfél esetén), email cím
|
Adatmegőrzési idő |
Számviteli tv. 169. § (1) és (2) bekezdései alapján 8 év
|
Adattovábbítás |
A GDPR 44-49. cikkei szerinti adattovábbítás nem történik |
Címzettek |
Az Adatkezelő Adatfeldolgozókat vesz igénybe: · számlázó program: rEVOLUTION SOFTWARE Kft. (székhely: 1133 Budapest, Váci út 76. 7.em.; cégjegyzékszám: Cg. 01-09-167693; adószám: 10770319-2-41)
· könyvelés: Mandel Művek Bt. (székhely: 1144 Budapest, Gvadányi u. 44-46. 1. em. 46. ajtó; cégjegyzékszám: 01-06-731861; adószám: 20657178-2-42; közösségi adószám: HU20657178)
Az Adatkezelő az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) 10. számú melléklet 1. pontja szerint adatot szolgáltat a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) részére
|
Adatok forrása |
A személyes adatok forrása a vásárló
|
Adatszolgáltatás módja, következménye |
Az adatok megadása kötelező. Amennyiben nem adja meg a szükséges adatokat, akkor az Adatkezelő nem tud a jogszabályban előírt számlázási kötelezettségnek eleget tenni |
- szerződéses kapcsolattartás
Az Adatkezelő a vele szerződött Partnerei (beszállító, ügyfél) esetében a szerződésben rögzített kapcsolattartóján keresztül folytat kommunikációt, és tart fenn üzleti kapcsolatot.
Adatkezelés célja |
Az Adatkezelő és a Partner közötti szerződés cél szerinti megvalósításához a kommunikáció fenntartása, és az együttműködés megvalósítása
|
Adatkezelés jogalapja |
GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont: jogos érdek
|
Az Érintettek kategóriái |
Partner (egyéni vállalkozó, Kft., Bt., Zrt.) munkavállalója, mint kapcsolattartóként kijelölt személy
|
Személyes adatok köre |
Név, beosztás, telefonszám, email cím
|
Adatmegőrzési idő |
A szerződés teljesítését vagy megszűnését követő 5. év végéig
|
Adattovábbítás |
A GDPR 44-49. cikkei szerinti adattovábbítás nem történik |
Címzettek |
Az Adatkezelő Adatfeldolgozót nem vesz igénybe
|
Adatok forrása |
A személyes adatok forrása a Partner kapcsolattartója
|
Adatszolgáltatás módja, következménye |
Amennyiben nem adja meg a szükséges adatokat, akkor az Adatkezelő nem tud egyeztetni a Partnerrel
|
- panaszkezelés
Adatkezelés célja |
Bármely szolgáltatással kapcsolatos panasz kezelése |
Adatkezelés jogalapja |
GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pont: jogi kötelezettség teljesítése: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény |
Az Érintettek kategóriái |
Fogyasztó |
Személyes adatok köre |
Név, telefonszám, email cím, lakcím, a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, panasz részletes leírása, fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke |
Adatmegőrzési idő |
Fgy.tv. 17/A. § (7) bekezdése alapján 3 év |
Adattovábbítás |
A GDPR 44-49. cikkei szerinti adattovábbítás nem történik |
Címzettek |
Az Adatkezelő Adatfeldolgozót nem vesz igénybe
|
Adatok forrása |
A személyes adatok forrása a fogyasztó, mint panaszos
|
Adatszolgáltatás módja, következménye |
Az adatok megadása önkéntes. Amennyiben nem adja meg a szükséges adatokat, akkor előfordulhat, hogy panaszát az Adatkezelő nem tudja kivizsgálni |
- Honlap adatkezelése
A Honlap sütiket használ.
A süti (angolul: cookie) egy fájl, amely akkor kerül az Ön számítógépére, amikor egy honlapot meglátogat. A süti egy információcsomag, amelyet a szerver küld a böngészőnek, majd minden egyes kérés alkalmával a böngésző visszaküldi ezt a szervernek a kiszolgáló által meghatározott adattartalommal. Ennek az a célja, hogy az Ön által látogatott honlap internetes beállításait elmentse, így ha Ön újra ugyanazt a honlapot keresi fel azonos eszközről, akkor az oldal már emlékezni fog a beállított paraméterekre.
A süti számtalan funkcióval rendelkezik. Sütit leggyakrabban hirdetések, szolgáltatások személyre szabásához, a honlap forgalmának elemzéséhez használnak.
A jelenleg hatályos jogszabályok értelmében süti csak abban az esetben tárolható az Ön eszközén, ha erre feltétlenül szükség van, azaz elengedhetetlen a honlap működéséhez, ezeket nevezik „szükséges sütiknek”. Minden egyéb típusú süti használatához az Ön hozzájárulására van szükség. A honlapon aktuálisan használt sütiket a honlapra történő belépéskor felugró ablakban (pop-up ablak) tekintheti meg és állíthatja be.
A modern böngészők engedélyezik a süti beállítások módosítását. A böngészők egy része alapértelmezettként automatikusan elfogadja a sütiket, de ez a beállítás is megváltoztatható annak érdekében, hogy a jövőre nézve Ön megakadályozza az automatikus elfogadást. Átállítás esetén a böngésző a továbbiakban minden alkalommal felajánlja a sütik beállításának választási lehetőségét.
Tekintettel arra, hogy a sütik célja a weboldal használhatóságának és folyamatainak támogatása, valamint megkönnyítése, a sütik letiltása esetén nem lehet garantálni, hogy Ön képes lesz a weboldal valamennyi funkciójának teljes körű használatára. A weboldal ez esetben a tervezettől eltérően működhet a böngészőben. További részletes információk az alábbi böngészők süti beállításairól:
- Google Chrome
- Firefox
- Microsoft Internet Explorer 11
- Microsoft Internet Explorer 10
- Microsoft Internet Explorer 9
- Microsoft Internet Explorer 8
- Microsoft Edge
- Safari
- Az adatokhoz való hozzáférés
A személyes adatokhoz az Adatkezelő illetékes munkatársai férhetnek hozzá a szükséges mértékben a feladataik ellátása érdekében.
- Adatbiztonsági intézkedések
Az Adatkezelő megfelelő informatikai, technikai és személyi intézkedésekkel gondoskodik arról, hogy az általa kezelt személyes adatokat védje többek között a jogosulatlan hozzáférés ellen, vagy azok jogosulatlan megváltoztatása ellen.
- Az adatkezeléssel kapcsolatos Érintetti jogok és tartalmuk
Adatkezeléssel kapcsolatos Érintetti jog
|
Az adatkezeléssel kapcsolatos Érintetti jog tartalma |
Tájékoztatáshoz való jog /GDPR 13-14. cikk/ |
Ön jogosult arra, hogy a személyes adatai megszerzésének időpontjában tájékoztatást kapjon az adatkezelés tényéről és céljairól. Az Adatkezelő olyan további információt is az Ön rendelkezésére bocsát, amelyek a tisztességes és átlátható adatkezelés biztosításához szükségesek, figyelembe véve a személyes adatok kezelésének konkrét körülményeit és kontextusát. Önt tájékoztatni kell továbbá a profilalkotás tényéről és annak következményeiről is. |
Hozzáféréshez való jog /GDPR 15. cikk/ |
Ön jogosult arra, hogy tájékoztatást kérjen arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy megismerje azt, hogy az Adatkezelő: · milyen személyes adatait · milyen jogalapon · milyen adatkezelési cél miatt · mennyi ideig kezeli · kinek, mikor, milyen jogszabály alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait · milyen forrásból származnak a személyes adatai (amennyiben nem Ön bocsátotta azokat az Adatkezelő rendelkezésére) · alkalmaz-e automatizált döntéshozatalt, valamint annak logikáját, ideértve a profilalkotást is. |
Helyesbítéshez való jog /GDPR 16. cikk/ |
Ön jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatait helyesbítse vagy a hiányos személyes adatait kiegészítse. Tehát Ön kérheti, hogy az Adatkezelő módosítsa valamely személyes adatát (például bármikor megváltoztathatja az e-mail címét, vagy egyéb elérhetőségét). |
Törléshez való jog („az elfeledtetéshez való jog”) /GDPR 17. cikk/ |
Ön jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő törölje a személyes adatait, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll: · a személyes adataira már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték · Ön visszavonja a 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja vagy a 9. cikk (2) bekezdésének a) pontja értelmében az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja · Ön a 21. cikk (1) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre, vagy Ön a 21. cikk (2) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen · a személyes adatait jogellenesen kezelték · a személyes adatait az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell · a személyes adatainak gyűjtésére a 8. cikk (1) bekezdésében említett, információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor. |
Korlátozáshoz való jog /GDPR 18. cikk/ |
Ön jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll: · Ön vitatja a személyes adatainak pontosságát (ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát) · az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását · az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igény előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez Ön a 21. cikk (1) bekezdése szerint tiltakozott az adatkezelés ellen (ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az Adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben). |
Adathordozhatósághoz való jog /GDPR 20. cikk/ |
Ön jogosult arra, hogy az Önre vonatkozó, Ön által egy Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik Adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az Adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha: · az adatkezelés a 6. cikk (1) bekezdésének a) pontja vagy a 9. cikk (2) bekezdésének a) pontja szerinti hozzájáruláson, vagy a 6. cikk (1) bekezdésének b) pontja szerinti szerződésen alapul, és · az adatkezelés automatizált módon történik. Ön jogosult arra, hogy – ha ez technikailag megvalósítható – kérje a személyes adatainak Adatkezelők közötti közvetlen továbbítását. |
Tiltakozáshoz való jog /GDPR 21. cikk/ |
Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a 6. cikk (1) bekezdésének e) vagy f) pontján alapuló kezelése ellen, ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is. Ebben az esetben az Adatkezelő a személyes adatait nem kezelheti tovább, kivéve, ha az Adatkezelő bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak. Ha a személyes adatainak kezelése közvetlen üzletszerzés érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon az Önre vonatkozó személyes adatai e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. |
Hozzájárulás visszavonásának joga /GDPR 7. cikk (3) bekezdés/ |
Ön jogosult arra, hogy hozzájárulását bármikor visszavonja. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét. A hozzájárulás megadása előtt Önt erről tájékoztatni kell. A hozzájárulás visszavonását ugyanolyan egyszerű módon kell lehetővé tenni, mint annak megadását. |
- Az adatkezeléssel kapcsolatos Érintetti jogorvoslati lehetőségek és tartalmuk
Jogorvoslati lehetőség |
A jogorvoslati lehetőség tartalma |
Felügyeleti Hatóságnál történő panasztétel joga /GDPR 77. cikk/ |
Ön a személyes adatainak védelméhez fűződő joga sérelme esetén panaszt nyújthat be a következő Hatósághoz: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11. levelezési cím: 1363 Budapest, Pf. 9. telefon: +36 (1) 391-1400 email: ugyfelszolgalat@naih.hu honlap: www.naih.hu
|
Az Adatkezelővel vagy az Adatfeldolgozóval szembeni hatékony bírósági jogorvoslathoz való jog (bírósági eljárás kezdeményezése) /GDPR 79. cikk/ |
Ön jogosult bírósághoz fordulni az Adatkezelő vagy Adatfeldolgozó ellen, ha a személyes adatai kezelésének jogellenességét tapasztalja. A bíróság az ügyben soron kívül jár el. Ebben az esetben szabadon eldöntheti, hogy a lakóhelye vagy a tartózkodási helye szerint illetékes törvényszéknél nyújtja-e be a keresetét. A törvényszékek elérhetősége: www.birosag.hu/torvenyszekek
|
- Az Adatkezelési tájékoztató frissítése
Az Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a jelen Adatkezelési tájékoztatót egyoldalúan módosítsa. A jelen tájékoztató módosítására különösen abban az esetben kerülhet sor, ha arra jogszabályváltozás, adatvédelmi hatósági gyakorlat, üzleti igény, illetve egyéb körülmény miatt szükség van. Az Érintett kérésére az Adatkezelő megküldi neki a mindenkor hatályos tájékoztató egy példányát a vele leegyeztetett formában.
Budapest, 2025. április 01.
Általános Szerződési Feltételek
- Bevezetés
1.1 Az Indagroup Kft. elsősorban külföldi bútorok importálásával és értékesítésével, ennek keretében bútorok egyedi megrendelésre történő legyártatásával és értékesítésével, valamint lakberendezési és belsőépítészeti tervezési szolgáltatások nyújtásával foglalkozik. A szolgáltatások igénybevétele előtt kérjük, hogy figyelmesen olvassa el az alábbi Általános Szerződési Feltételeket. A szolgáltatások igénybevételével Ön, mint ügyfél (a továbbiakban: „Megrendelő”), elfogadja az itt leírt feltételeket.
1.2 A Szolgáltató elérhetőségei:
- Név: Indagroup Kft.
- Székhely: 2045 Törökbálint, Tópark utca 1/A ép.
- Adószám: 23386938-2-13
- Kapcsolattartó: Pozsonyi-Izsó Andrea
- E-mail: mail.indagroup@gmail.com
- Telefon: +3620 208 7182
- A szerződés tárgya
2.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások:
- Külföldi bútorok értékesítése: A Szolgáltató különböző külföldi gyártóktól bútorokat rendel és értékesít a Megrendelő által választott igények szerint.
- Megrendelésre gyártott bútorok értékesítése: A Megrendelő egyedi igényei alapján a Szolgáltató megrendelésre legyártatja a kívánt bútorokat, beleértve azok anyagát, színét, formáját és egyéb jellemzőit.
- Lakberendezési és belsőépítészeti tervezés: A Szolgáltató a Megrendelő igényei alapján lakberendezési és belsőépítészeti tervezést végez, amely magában foglalja a tértervezést, bútor elrendezést, szín- és anyagválasztást, világítástervezést, valamint a megfelelő stílus kialakítását.
2.2 A Megrendelő a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint veszi igénybe.
- A szerződés létrejötte
3.1 A szerződés létrejötte: A szerződés akkor jön létre, amikor a Megrendelő a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges adatokat a Szolgáltató számára megadja, és a Szolgáltató azokat részére írásban, legalább e-mailen, akár ajánlat formájában visszaigazolja, és azokat a Megrendelő akár írásban, akár ráutaló magatartással elfogadja. Ilyen megrendelői elfogadó jognyilatkozatnak és magatartásnak minősül a Szolgáltató általi előlegbekérő, előlegszámla megrendelői teljesítése, vagy a Szolgáltató által kért bármilyen, a szolgálatás tárgyára vonatkozó megrendelői fizetési kötelezettség teljesítése.
A Szolgáltatót abban az esetben terhelik szerződéses kötelezettségek, ha a Megrendelő a szerződés teljesítéséhez szükséges adatokat teljeskörűen megadta, és a Szolgáltató által kért előleget az annak teljesítésére irányuló felhívásban írt határidőben hiánytalanul megfizette. Az előleg Megrendelő általi késedelmes teljesítés esetén – a felek eltérő megállapodása hiányában – Szolgáltató a szerződés teljesítésére nem köteles, és ebben az esetben a késedelmesen teljestett összeget köteles Megrendelő részére visszatéríteni a 8.2. pont szerinti bánatpénz felszámítása és beszámítása mellett.
- A szolgáltatások díja és fizetési feltételek
4.1 Árajánlat és szerződéses feltételek: A Szolgáltató a gyártótól történő megrendelése előtt minden esetben pontos és részletezett árajánlatot küld a Megrendelő számára e-mailen, amely tartalmazza a bútorok vagy a lakberendezési/belsőépítészeti szolgáltatás teljes bruttó díját, valamint minden egyéb költséget (például installáció díja, tervezési díj). Az esetleges szállítási díj nem része az árajánlatnak, mivel szállítást nem a Szolgáltató, hanem egy harmadik vállalkozás, a Szolgáltató partnercége végzi, és a szállítási költséget a Megrendelő ezen partnercég külön kalkulációja alapján kapja meg, figyelembe véve a bútorok súlyát és a szállítási távolságot.
4.2 A Megrendelő jóváhagyása és előlegfizetés: A Megrendelő az árajánlatot az előleg befizetésével minden esetben elfogadja, mellyel a felek között a szerződés létrejön. Az előleg összegét az előlegbekérő tartalmazza, amelynek kifizetése szükséges a megrendelés véglegesítéséhez és a megrendelt termék gyártási, importálási folyamatának megkezdéséhez vagy a tervezés megkezdéséhez.
4.3 Fizetési feltételek:
- Előleg: A Megrendelő az árajánlatban, illetve előlegbekérőben meghatározott összeget (rendszerint a teljes ár 50%-át) előlegként köteles megfizetni az előlegbekérő dokumentumon szereplő határidőben. Az előleg határidőben történő kifizetése szükséges ahhoz, hogy a Szolgáltató megkezdhesse a bútorok legyártása és importálása érdekében szükséges lépéseket, illetve ahhoz, hogy a belsőépítészeti tervezést megkezdje.
- Végszámla: A fennmaradó összeget (rendszerint a teljes ár 50%-át) a bútorok szolgáltatói raktárba történő beérkezéséről szóló Szolgáltató általi értesítést követően kell megfizetni az értesítésben írt határidőben. A végszámla megfizetését követően kerül sor a megrendelt termékek Megrendelő részére történő átadásának megszervezésére.
4.4 Deviza átváltás: A megrendelés végösszegét euróban határozzuk meg. Az előleg, valamint a végszámla kifizetésének napján érvényes Magyar Nemzeti Bank (MNB) euró deviza középárfolyama alapján történik az árak forintra történő átváltása.
4.5 Szállítási díj: A szállítási díj a Megrendelő számára külön kalkuláció alapján kerül meghatározásra, figyelembe véve a szállítandó termékek súlyát és a szállítási távolságot. A Szolgáltató a szállítási díjat a Megrendelő számára egyedi ajánlat formájában közvetíti. A szállítási díj elfogadása nem a Megrendelővel, hanem az árajánlatot adó szállítási vállalkozással hoz létre szerződést a termék kiszállítására.
4.6 Fizetési módok: A Megrendelő a díjat banki átutalással, ill. – a mindenkori készpénzfizetésre vonatozó korlátok mértékéig – készpénzben fizetheti meg. Fizetés esetén a Megrendelő köteles a fizetési határidőt betartani, és a megfelelő referencia adatokat feltüntetni a banki tranzakció során.
4.7 Késedelmes fizetés: Az előleg teljesítésében beálló fizetési késedelem a Szolgáltató szerződéses kötelezettségeinek hiányát vonja maga után, a szerződés – a felek eltérő megállapodása hiányában – ebben az esetben minden további jognyilatkozat nélkül megszűnik. Amennyiben a Megrendelő a végszámla teljesítésében késedelembe esik, úgy a késedelem minden megkezdett napjára a Ptk. szerinti késedelmi kamatot köteles megfizetni. 7 napi késedelem után Szolgáltató a megrendelt termékek után a késedelmi kamat mellett jogosult 2500 Ft + Áfa/nm, -Ft tárolási díjat Megrendelő részére felszámolni a késedelem minden megkezdett hetére. Összesen 28 napi késedelem után Szolgáltató jogosult a szerződéstől érdekmúlás bizonyítása nélkül elállni egyoldalú nyilatkozatával, és választása szerint a termékeket más 3. személy részére értékesíteni és a befizetett előleg összegét bánatpénzként megtartani.
4.8. A Szolgáltató által meghatározott árak bruttó árak, azok tartalmazzák az általános forgalmi adó összegét is.
- A szolgáltatás igénybevételének feltételei
5.1 A Megrendelő köteles a Szolgáltató számára a bútorokkal és lakberendezéssel kapcsolatos egyedi igényeket (pl. méret, szín, anyag, stílus, térhasználat) pontosan megadni a megrendeléskor. Az igények pontosítása érdekében a Megrendelő kérhet konzultációt a Szolgáltatótól.
5.2 A szolgáltatások teljesítése az egyedi bútorok gyártása, a nemzetközi szállítás és a tervezési folyamatok miatt hosszabb időt vehet igénybe. A pontos időpontok a Megrendelővel folyamatosan egyeztetésre kerülnek, és Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által közölt gyártási és szállítási határidők tájékoztató jellegűek, azok minden esetben a gyártótól függenek, melyre Szolgáltatónak nincs befolyása. Szolgáltató ennek megfelelően a termék átadásának határideje körében arra köteles, hogy a gyártó által közölt átadási és szállítási időpontot, illetve annak módosulását a Megrendelővel kellő határidőben közölje.
5.3. Szolgáltató a megrendelt terméken fennálló tulajdonjogát a szolgáltatási díj (vételár) teljes bruttó összegének és a jelen ÁSZF-ben meghatározott költségek megfizetéséig fenntartja. Erre tekintettel ezen összegek kiegyenlítése előtt a terméket biztosítékul adni vagy más módon megterhelni nem lehet.
5.4. A kárveszély a termék átvételekor, a Megrendelőnek történő átadásakor száll át Megrendelőre az átadás helyén, azaz a Szolgáltató székhelyén, telephelyén, fióktelepén vagy raktárában, vagy amennyiben a felek az átadás és átvétel vonatkozásában más helyben állapodtak meg, a megállapodott átadási helyen abban az időpontban, amikor a termék a megrendelő birtokába kerül, azaz a termék Megrendelő által végzett és szervezett járműbe történő berakodás során a kárveszélyt már a Megrendelő viseli.
- A Szolgáltató kötelezettségei
6.1 A Szolgáltató díjfizetés ellenében köteles a Megrendelő által megrendelt bútorokat a szerződéses feltételeknek megfelelően beszerezni, importálni vagy legyártatni, köteles a gyártó által közölt átadási és szállítási időpontot, illetve annak módosulását a Megrendelővel kellő határidőben közölni, és a terméket – a részére történő leszállítást követően – a Megrendelőnek átadásra felkínálni.
6.2 A Szolgáltató díjfizetés ellenében köteles a lakberendezési és belsőépítészeti tervezési szolgáltatásokat a Megrendelő által kért stílusban és funkcionális igények szerint az előzetesen egyeztetett részletezettséggel elkészíteni.
6.3 A Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt minden olyan fontos változásról, amely a rendelés teljesítését érintheti.
6.4. Szolgáltató telefonon, e-mailben vagy levélben köteles értesíteni Megrendelőt a megrendelt termék megérkezéséről (a továbbiakban: értesítés). Telefonon, vagy személyesen történő értesítés esetén Szolgáltató köteles az értesítést e-mail útján, vagy más bizonyítható módon is megtenni. Az értesítést kézbesítettnek kell tekinteni levélküldés esetén a postára adástól számított 5. napon, e-mailben küldött értesítést a megküldését követő naptári napon, a telefonon történt értesítés azonnal kézbesítettnek tekintendő. Felek felelősek azért, hogy az általuk a szerződéskötéskor megadott adatok a valóságnak megfelelnek és kötelesek a másik felet kapcsolattartáshoz és kézbesítéshez szükséges adataikban bekövetkező változásról haladéktalanul értesíteni.
- A Megrendelő jogai és kötelezettségei
7.1 A Megrendelő jogosult a Szolgáltatótól az igénybevett szolgáltatással kapcsolatosan tájékoztatást és segítséget kérni.
7.2 A Megrendelő köteles biztosítani, hogy az általa megadott adatok és specifikációk pontosak és helyesek legyenek. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő által helytelenül megadott adatokból eredő következményekért.
7.3 A Megrendelő köteles a szolgáltatás ellenértékét az árajánlatban, a Szolgáltató által közölt fizetési felhívásokban és dokumentumokban, valamint a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint megfizetni.
7.4. Megrendelő a megrendelt terméket kizárólag a teljes szolgáltatási díj (vételár), valamint a jelen ÁSZF-ben szabályozott költség és egyéb díj megfizetését követően veheti át. Szállítási szolgáltatás megrendelése hiányában Megrendelő saját költségén köteles a szállításról gondoskodni a Szolgáltató által közölt, de legfeljebb az erről való értesítéstől számított 7 napos határidőben.
7.5. Megrendelő az értesítés kézbesítésétől számított 7. napon belül köteles az általa megrendelt teljes vételárát – illetve az általa a szerződéskötéskor megfizetett előleget meghaladó hátralékos vételárat – teljes egészében megfizetni és a terméket elszállítani. Amennyiben Megrendelő a kiértesítéstől számított 7 napon belül nem veszi át, az esetben Megrendelő a késedelem 8. napjától kezdődően jogosult tárolási díjat felszámítani a …. pontban írtak szerint.
- Elállás és visszamondás
8.1 Elállás a megrendeléstől: A Megrendelő jogosult a megrendeléstől elállni a szolgáltatás teljesítésének megkezdése előtt, az alábbiak szerint:
- Az elállás vagy visszamondás joga kizárólag az előleg kifizetése előtt lehetséges. Mivel a termékek és szolgáltatások az előleg terhére egyedi paraméterek alapján kerülnek legyártásra illetve elvégzésre, az elállás vagy a megrendelés visszamondása az előleg megfizetését követően nem lehetséges, kivéve, ha a Szolgáltató másként nem rendelkezik.
8.2 Bánatpénz: Amennyiben a Megrendelő a rendeléstől eláll, a Szolgáltató jogosult a befizetett előleg 50%-ának megfelelő mértékű bánatpénz felszámítására. A bánatpénz a megrendelés lemondása miatt felmerült adminisztrációs költségeket és a termékek egyedi jellegéből fakadó esetleges veszteségeket hivatott fedezni.
- Gyártási és szállítási idő
9.1 Egyedi megrendelésre készülő bútorok gyártási és szállítási ideje: Egyedi megrendelésre készülő bútoraink esetén az átlagos gyártási és szállítási idő általában 6-10 hét, amely a megrendelés és az előleg kifizetése után kezdődik. A gyártási és szállítási idő a termékek egyedi jellege miatt változhat, és nem garantált a 5.2. pontban írtak szerint.
A megrendelés tervezett pontos gyártási és szállítási időpontját a Megrendelő a gyári visszaigazolás alapján kapja meg, amelyről a Szolgáltató tájékoztatást ad. Ezen határidőtől való eltérés esetén a Megrendelőt a Szolgáltató haladéktalanul értesíti.
- Átvétel, tárolás és szállítás
10.1 Átvétel a raktárban: Az elkészült termék raktárunkba érkezik: MaxCity Lakberendezési Bevásárlóközpont, 2045 Törökbálint, Tópark u. 1/a
10.2 Tárolás a raktárban: A megrendelt termékek beérkezését követően 1 hétig díjmentesen tároljuk őket raktárunkban. Ezt követően, a 4.7. pontnak megfelelően tárolási díj kerül felszámításra.
11.Kellékszavatosság termékek esetén
Ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban foglaltaknak (hibás teljesítés) a Megrendelő a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Szolgáltató mentesül felelőssége alól, ha a Megrendelő a hibát a szerződés megkötésének időpontjában ismerte vagy a hibát a szerződés megkötésének időpontjában ismernie kellett.
Megrendelő a teljesítés időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Fogyasztónak minősülő megrendelő (a továbbiakban: Fogyasztó) a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a teljesítés időpontjában már léteztek. Nem számít az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.
Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő választása szerint:
- a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Megrendelőnek– másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet, vagy
- b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Megrendelő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének – a dolog tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve – nem tud eleget tenni, vagy ha a Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint:
- a) kijavítást vagy kicserélést kérhet, vagy
- b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését kérheti.
Szolgáltató megtagadhatja a kijavítást és a kicserélést, ha az lehetetlen vagy aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, a hibátlan termék értékét és a szerződésszegés súlyát.
A Fogyasztó akkor kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését, ha a Szolgáltató a terméket nem javította ki vagy nem cserélte ki, illetve a Szolgáltató azt a saját költségén nem végezte el, ismételt hiba merült fel a kijavítás vagy a kicserélés ellenére, vagy a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés megszüntetését teszi indokolttá, illetve a Szolgáltató nem vállalta vagy észszerű határidőn belül nem tudta vállalni a kijavítást vagy a kicserélést.
Jelentéktelen hiba miatt a szerződés megszüntetésének nincs helye.
A Fogyasztó kellékszavatossági jogait a kötelező jótállás alá tartozó árukra vonatkozó speciális szabályok (12. pont) figyelembevételével gyakorolhatja.
A választott kellékszavatossági jogáról a Megrendelő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő a felelős.
Ha a temék meghibásodásában a Megrendelőt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Megrendelő köteles viselni… ű
- Kötelező jótállás
Fogyasztó részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) alapján kiadott miniszteri rendeletben felsorolt termékekre kötelező jótállás terjed ki. A jótállás időtartama: a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén kettő év, b) 250 000 forintot meghaladó eladási ár esetén három év. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, a Szolgáltató köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a termék kijavításra a kijavítási igény Szolgálató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
A Korm. rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt támaszthat a Fogyasztóval szemben, feltéve, hogy a termék megfelelő üzembe helyezése vagy üzemben tartása más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára, valamint Szolgáltató a Fogyasztót e követelményről előzetesen tájékoztatta.
- A szavatossági és jótállási igények érvényesítésével kapcsolatos egyéb kérdések, termékszavatosság
Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Megrendelő a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Megrendelő csökkentett áron vásárolta.
A megrendelt bútorok, illetve egyéb lakberendezési termékek esetén a meghirdetett termékek méreteiben, színeiben a kereskedelmi szokás alapján elfogadható mértékű eltérése megengedett, amely nem minősül hibának, ezért a Szolgáltató azokért felelőséggel nem tartozik.
Ha a Fogyasztó szavatossági és jótállási igényének megítéléshez szakvélemény beszerzése szükséges, a szakvélemény beszerzésének költsége azt a felet terheli, amelyik a szakvélemény beszerzését kezdeményezi.
A Fogyasztó a Szolgáltató által részére eladott termék hibája esetén termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
- a) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- b) a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- c) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a Fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
- Adatvédelem
11.1 A Megrendelő személyes adatait a Szolgáltató az adatvédelmi törvényeknek megfelelően kezeli. Az adatkezelési tájékoztatót [link az adatkezelési tájékoztatóra] tartalmazza.
15 Záró rendelkezések
12.1 A jelen ÁSZF a Szolgáltató weboldalán elérhető, és a Megrendelő a szolgáltatás igénybevételével elfogadja az abban foglaltakat.
12.2 Az ÁSZF bármikor módosítható, a módosítások a közzétételük után válnak érvényessé